Parabole is een klein bedrijf. De kleinschaligheid garandeert voor alle trainingen een even hoge kwaliteit en een optimale aanpassing aan de vraag van de opdrachtgever.
De naam refereert aan een parabool omdat menselijke ontwikkelingsprocessen een vergelijkbaar verloop hebben: juist door een zorgvuldig en 'langzaam' begin kan een toenemende groei ontstaan. Ook kunnen dieptepunten essentieel voor het begin van een stijgende lijn zijn. Met het begrip van de parabel - een beeldend verhaal - wordt ook naar de oefeningen en verhalen verwezen die in de trainingen een centrale rol spelen: ze richten zich op niet allen tot het hoofd, maar ook tot het hart en hebben daarom impact op het handelen.
Klanten van Parabole zijn/waren o.a.:
Profit: Philips, BP, AkzoNobel, Rabobank, ABN Amro, Ahold, Ikea, Essent, Enexis, Eneco, E.ON, Commerzbank, Zalando,
3M
Non-profit: Academisch Ziekenhuis Utrecht, Medisch Universitair Centrum Maastricht, Stichting Reclassering
Overheid: Belastingdienst, Provincie Noord-Holland, Rijkswaterstaat
Opleiding: De Baak, Rijksuniversiteit Groningen, Hogeschool Utrecht, TU Eindhoven